Bemötande för offentlig sektor
Utbildningsföretag: DiplomaLär dig allt om vikten av bemötande i offentlig sektor och få tips och strategier för att bli ett proffs på bemötande i denna utbildning online. Bemötande för offentlig sektor riktar sig till dig som arbetar inom kommun eller myndighet. Utbildningen behandlar vikten av ömsesidig förståelse i mötet med kunder, ger insikter om attityder, råd kring verbal och icke verbal kommunikation och hur du bemöter kritik på ett konstruktivt och professionellt sätt. Utbildningen bör ses som en basutbildning för alla chefer och medarbetare inom offentlig sektor som har kontakt med medborgare och bör ses som obligatorisk för dig som i din yrkesroll utför någon form av myndighetsutövning. Relevanta nyckelord Kundservice, Medborgarfeedback, Serviceförbättring, Tjänstekvalitet, Interpersonell kommunikation, Användarvänlighet, Medborgardialog, Empatisk kommunikation Publicerad 2015 07 14
Spara tid med streamad version av din utbildning
- Kursen ger samma utbildningspoäng hos olika branschförbund som den gör i sin fysiska form.
- Uppspelningstiden för kursen är 1 timme och 39 minuter vilket motsvarar ½ dag lärarledd utbildning.
- Kursen leder till diplom.
Betalning
Totalpris: 2370 kr inkl. moms
Kurstyp: Kursen är digital och genomförs på distans.
Kursstarter: Kursen kan startas omgående.
I priset ingår
- Att förstå kundens fokus och kommunicera på ett sätt som kunden förstår
- Intern och extern kommunikation
- Medvetande kring attityder
- Att känna sig bekväm i sin yrkesroll
- Att hantera kritik på ett professionellt sätt
- Att få människor att gilla dig och den verksamhet du arbetar på
- Hur människor hanterar förändring
- Samtalspedagogik
- Strategiskt språkbruk
- Tydlig kommunikation
Intresseanmälan
Kontakta kursarrangören direkt!
En intresseanmälan är kostnadsfri och inte bindande.