Kundbemötande
Utbildningsföretag: DiplomaFörbättra dina kunskaper i Kundbemötande med vår praktiska och effektiva online utbildning. Börja lära dig idag. Kundbemötande riktar sig till dig som vill förstå och beröra kunden för att ge bättre service, lära dig klagomålshantering och hur du kan erbjuda merförsäljning som gynnar kunden. Genom medvetenhet om kroppsspråk, ökad förståelse för kundens förväntningar och kommunikation anpassad för olika personlighetstyper kan du enkelt förbättra ditt kundbemötande. Du får råd i hur du tar in och analyserar kundens behov eller problem och hur du presenterar en lösning på ett trovärdigt sätt. Du får lära dig både hur du hjälper en missnöjd kund att bli nöjd och hur du hjälper en nöjd kund att komplettera sitt köp på ett sätt som tillgodoser kundens behov. Till varje delmoment finns övningsuppgifter att ta del av, för att du ska kunna tillämpa dina nya kunskaper i din verksamhet. Relevanta nyckelord Kundservice, Säljteknik, Retorik, Kommunikation, Empati, Kundenkät, Mersäljning, Kundnöjdhet Publicerad 2015 01 13
Spara tid med streamad version av din utbildning
- Kursen ger samma utbildningspoäng hos olika branschförbund som den gör i sin fysiska form.
- Uppspelningstiden för kursen är 2 timmar och 6 minuter vilket motsvarar 1 dag lärarledd utbildning.
- Kursen leder till diplom.
Betalning
Totalpris: 2370 kr inkl. moms
Kurstyp: Kursen är digital och genomförs på distans.
Kursstarter: Kursen kan startas omgående.
I priset ingår
- Det personliga mötet och samtalet med kunden
- Kunders behov och förväntningar på bemötande
- Säljares och servicepersoners beteenden och kommunikation
- Vad förmedlar ditt kroppsspråk och din attityd?
- Att läsa av och bemöta olika personlighetstyper
- Presentera förslag
- Att hantera kritik, missnöje och starka känslor
- Erbjud merförsäljning som tillgodoser kundens behov
Intresseanmälan
Kontakta kursarrangören direkt!
En intresseanmälan är kostnadsfri och inte bindande.