Laddar...

Servicechef till 3Button Group

Bravura Sverige AB
Jönköping Heltid Teknik & Ingenjör
Spara
Publicerat: 30 Sep. Sista ansökningsdag: 19 Mar.

Nyhet! Låt vår AI generera CV anpassat för det här jobbet åt dig baserat på din profil (Beta) Mer Info

Sök jobbet
Generera CV

Är du en resultatinriktad ledare med erfarenhet inom eftermarknad och service samt en stark känsla för affärsutveckling? Som Servicechef hos 3Button Group får du möjlighet att leda och utveckla en service- och eftermarknadsavdelning och ett team av servicetekniker i en miljö präglad av entreprenörsanda, korta beslutsvägar och stort inflytande. Välkommen att vara med och forma framtidens kundfokuserade automationslösningar, som Servicechef på 3ButtonGroup!

Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos 3ButtonGroup.

Om företaget

3Button Group är ett entreprenörsdrivet företag med cirka 57 medarbetare. Företagets fokus är användarvänliga och intelligenta automationslösningar där vi specialiserat oss på robotautomation inom plock, pack och palletering, främst för konsument- och livsmedelsindustrin, kompletta automationslinjer för tillverkningsindustrin och automation inom plastindustrin och förpackningstillverkning. I bolagsgruppen har vi även Front AGV som utvecklar och implementerar automatiska truckar (AGV) för att optimera materialhantering.

3Button Group präglas av bra sammanhållning, korta beslutsvägar och en öppen kultur där alla har möjlighet att påverka. Som en del av ett mindre, entreprenörsdrivet företag finns det inga toppstyrda strukturer utan de arbetar nära varandra och erbjuder möjlighet att påverka och bidra.

Arbetsuppgifter

Som Servicechef får du en nyckelroll där du kombinerar strategiskt affärs- och försäljningsansvar med operativ processutveckling. Redan i ett tidigt skede av försäljningsprocessen säkerställer du en lyckad maskinresa och lägger grunden för långsiktiga serviceavtal. Du driver initiativet att integrera serviceavtal i försäljningen och är delaktig i utvecklingen av användarvänliga IT-system som effektiviserar arbetsflöden. Du leder ett team på upp mot åtta servicetekniker med personal-, resultat- och budgetansvar. Genom att delegera, coacha och inspirera ditt team säkerställer du hög servicekvalitet och en engagerad arbetsmiljö. Som första kontaktpunkt för kunder bygger du starka relationer och samarbetar med både interna och externa parter för en smidig och effektiv serviceleverans.

  • Reservdelsförsäljning och ombyggnationer
  • Ansvar serviceavtal
  • Budget, personal- och resultatansvar för serviceavdelningen
  • Kundkontakt och ansvar för serviceleveransen

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • Ett par års erfarenhet av en ledande befattning med resultat och personalansvar
  • Erfarenhet av att driva och utveckla en eftermarknads- eller serviceavdelning
  • Teknisk eftergymnasial utbildning inom ex. el eller maskinteknik är meriterande
  • IT-systemutveckling kopplat till service och eftermarknad är meriterande
  • Goda kunskaper i affärssystem, t ex. CRM-system
  • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
  • B-körkort

Vi söker en serviceinriktad och självgående ledare med en stark affärsmässig känsla som trivs i en miljö med högt tempo. Du har ett naturligt initiativtagande, är stresstålig och har förmågan att fatta egna beslut samtidigt som du utvecklar och driver utveckling och förbättringsinitiativ. Som ledare utmärker du dig genom tydlig och empatisk kommunikation, strategisk inriktning samt en mycket god förmåga att motivera och engagera personal – allt för att skapa långsiktiga kundrelationer och en dynamisk affärsutveckling.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Har du frågor? Hör gärna av dig!

info@bravura.se

010-171 47 10

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

#Specialist