Klagomålshantering – Grundkurs
Utbildningsföretag: DiplomaUtbildningen Klagomålshantering Grundkurs riktar sig till dig som jobbar i serviceyrken för att utveckla dina färdigheter i att professionellt bemöta och lösa klagomål. Kursen lär ut strategier och tekniker för att hantera olika kundbeteenden och betonar vikten av att förstå kundens perspektiv, visa empati och hitta lösningar.Utbildningen erbjuder konkreta verktyg för att hantera en rad olika beteende. Klagande kunder delas upp i kategorierna den arga, hotaren, härskaren, långprataren och den negative och du får metoder för att hantera dessa beteenden samt sätta gränser. Du får även lära dig hur dina egna tankar och känslor påverkar i sin tur kundens beteende. Med en professionell hantering av klagomål förbättrar vi kundrelationer! Relevanta nyckelord Klagomålshantering, Kundhantering, Kommunikation, Service, Kundbemötande, Konflikthantering, Feedback, CoachingUppdaterad Granskad 2024 04 04
Spara tid med streamad version av din utbildning
- Kursen ger samma utbildningspoäng hos olika branschförbund som den gör i sin fysiska form.
- Uppspelningstiden för kursen är 1 timme och 42 minuter vilket motsvarar ½ dag lärarledd utbildning.
- Kursen leder till diplom.
Betalning
Totalpris: 2585 kr inkl. moms
Kurstyp: Kursen är digital och genomförs på distans.
Kursstarter: Kursen kan startas omgående.
I priset ingår
- Hantera klagomål effektivt och professionellt
- Förstå kundens perspektiv
- Gränssättning vid besvärliga beteenden
- Feedback, kritik, klagomål och gnäll
- Känslomässig medvetenhet vid klagomålshantering
- LIPA-metoden
- Hantera hot om eskalering
- Bemöta härskartekniker
- Hantera långpratare
Intresseanmälan
Kontakta kursarrangören direkt!
En intresseanmälan är kostnadsfri och inte bindande.