Marknadsföring – Kommunikationsplan
Utbildningsföretag: DiplomaBli en expert på marknadsföring med vår utbildning online. Lär dig de bästa strategierna och metoderna för att få framgång. Hur får du någon ordning på vad som ska göras med marknadskommunikationen? I vilken ordning ska du sortera dina tankar och dina att göra listor? Den här utbildningen visar hur du skapar en konkret kommunikationsplan, en guide som du sedan kan använda i många sammanhang som kräver en genomtänkt projektplan som gör att du får kontroll och kan nå de mål som du har satt upp. Relevanta nyckelord Målgruppsanalys, Budskap, Kanaler, Budget, Tidplan, Uppföljning, Varumärkesidentitet, Kreativitet Uppdaterad Granskad 2024 05 06
Spara tid med streamad version av din utbildning
- Kursen ger samma utbildningspoäng hos olika branschförbund som den gör i sin fysiska form.
- Uppspelningstiden för kursen är 29 minuter vilket motsvarar 2 timmar lärarledd utbildning.
- Kursen leder till diplom.
Betalning
Totalpris: 2155 kr inkl. moms
Kurstyp: Kursen är digital och genomförs på distans.
Kursstarter: Kursen kan startas omgående.
I priset ingår
- Del 1 - Inledning
- Bakgrund
- Sammanfattning
- Nulägesbeskrivning
- Avgränsningar
- Del 2 - Syfte, strategi och mål
- Del 3 - Målgrupper
- Del 4 - Budskap
- Del 5 - Kanalval
- Del 6 - Ansvarsfördelning
- Del 7 - Tid och aktivitet
- Del 8 - Budget
Intresseanmälan
Kontakta kursarrangören direkt!
En intresseanmälan är kostnadsfri och inte bindande.